5 Mudah Menyembuhkan Jangkitan Sinus

5 Mudah Menyembuhkan Jangkitan Sinus

Terdapat banyak penawar jangkitan sinus yang boleh anda gunakan. Berikut adalah beberapa remedi mudah yang boleh anda gunakan untuk rawatan yang berkesan dan selamat sinusitis anda:

o Echinacea: Satu kemestian dengan jangkitan sinus, ia meningkatkan imuniti semula jadi, melawan jangkitan, mengurangkan keradangan. Mengambil dalam kapsul, minum sebagai teh atau cecair (biasanya kira-kira 30 titis). Herba ini sangat bermanfaat untuk penghapusan jangkitan sinus.

o Jus Bawang putih: Bawang putih adalah salah satu yang paling berkuasa pejuang jangkitan semula jadi. Ia akan menghapuskan yis atau bakteria, ia berkesan terhadap selesema atau selesema - ubat yang sangat baik.

o Apple Cider Vinegar: Ini adalah hampir ubat "ajaib", ia mempunyai kesan yang lebih positif daripada mana-mana ubat semulajadi lain. Ia adalah sangat kaya dengan kalium yang membantu dalam mengurangkan pengeluaran badan daripada mukus dan membantu melegakan hidung berair. Anda perlu tambah 2 sudu teh cuka epal cider ke dalam secawan air dan minum. Minum campuran ini sekurang-kurangnya tiga kali sehari.

o Air Minum lapan hingga sepuluh gelas air setiap hari adalah langkah pencegahan yang sangat baik untuk resdung. Sistem imun dapat berfungsi lebih baik apabila badan adalah baik terhidrat. Cecair yang mencukupi dalam badan anda membantu saluran hidung untuk betul mengalirkan mukus badan anda menghasilkan.

o Had Garam dan Gula: Mengurangkan garam dan gula membantu anda untuk mengurangkan jangkitan kepada tahap yang hebat. Terdapat makanan tertentu seperti susu dan keju yang membuat badan menghasilkan lebih mukus dan ini seterusnya meningkatkan tekanan ke atas sinus. Ini tidak bermakna anda tidak perlu termasuk susu atau keju dalam diet harian anda, hanya mengurangkan penggunaan sedikit sehingga resdung anda sembuh.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar