Homeopathic Remedies Selesema Alternatif

Homeopathic Remedies Selesema Alternatif

Penularan influenza atau selesema kerana ia lebih dikenali, adalah terkenal sukar untuk membendung, tidak kurangnya kerana ia mengalami mutasi dan perubahan membentuk begitu kerap dan cepat ia menjadi hampir mustahil untuk penyelidikan, membangunkan, mengeluarkan dan memasarkan ubat selesema yang berkesan sebelum perubahan virus lagi. Namun begitu, dunia dan badan-badan kesihatan negara cuba meramalkan apa jenis wabak selesema mungkin dalam tahun tertentu, untuk membolehkan allopathic, jenis alternatif homeopati dan lain-lain pengeluar ubat untuk keluar dengan ubat selesema yang paling sesuai mereka boleh. Namun begitu, akan sentiasa menjadi orang-orang yang telah berlalu pergi, dan ia mungkin berubah menjadi jokers dalam pek, menyebabkan wabak yang paling getir penyakit ini dengan apa yang pakar-pakar kesihatan dan pengeluar jangkakan.

Formulasi homeopati yang paling biasa digunakan untuk merawat tanda-tanda selesema dalam kes-kes influenza termasuk sulfur, belladonna, Nux Vomica, bryonia, fosforus, Aconitum napellus, apis mellifica, album Arsenicum, Eupatorium perforliatum, Phosphoricum ferrum, Gelsemium dan Oscillococcinum. Sebagai satu norma homeopati, orang yang sudah mengalami selesema perlu dirawat dengan ubat yang sepadan dengan gejala-gejala tertentu. Jadi, Aconitum yang baik dalam kes-kes di mana selesema didatangi gigih dan tiba-tiba dengan disertakan demam, murid sempit, dahaga yang kuat dan perasaan kebimbangan, manakala bryonia adalah lebih berkesan apabila sakit kepala, sakit otot, batuk, sakit perut, dahaga kuat dan grumpiness mengiringi penyakit ini. Malah ramai orang mengambil ubat-ubatan homeopati yang sesuai apabila mereka tahu bahawa jenis tertentu selesema akan sekitar penduduk tempatan. Walaupun rawatan diri baik-baik saja dalam hal pencegahan, doktor perlu dirujuk apabila seseorang itu mengalami influenza ditiup penuh.

Ubat selesema homeopati untuk rawatan tidak semestinya perlu menjadi eksklusif pilihan allopathic, terutama vaksin. Walau bagaimanapun, pakar-pakar perubatan dari pada sungai masing cenderung untuk mencadangkan mengelakkan pendekatan campuran dan perlawanan, betul atau salah. Pencegahan dalam perubatan allopathic boleh dicuba melalui suntikan, dengan menggunakan virus yang tidak aktif, tetapi seperti yang dinyatakan sebelum ini, mana-mana satu vaksin mungkin tidak berkesan untuk lebih daripada satu tahun kerana ini adalah sangat virus tertentu, yang dihasilkan daripada tekanan yang getir diri mereka sendiri.

Sebaik sahaja ia bermutasi kepada bentuk lain, serum wont bekerja cukup baik. Lebih-lebih lagi pengilang tidak mahu massa menghasilkan vaksin tertentu terlebih dahulu dalam kes tidak ada wabak / wabak / pandemik kerana ia tidak akan membenarkan penyelidikan, wang dan masa. Rawatan yang dicadangkan termasuk banyak rehat, minum air yang secukupnya, makan makanan yang sihat dan kurus, dengan mengambil ubat paracetamol untuk mengurangkan sakit dan demam. Antibiotik adalah tidak berguna dalam jangkitan virus, jadi ubat antiviral perlu digunakan. Terdapat 2 jenis utama - perencat neuraminidase dan M2 perencat protein dengan yang bekas pilihan kerana menjadi lebih berkesan dan kurang toksik. Walau bagaimanapun kedua-duanya sama-sama terdedah untuk menjadi tidak berkesan kerana rintangan dadah oleh strain tertentu virus. Kawalan jangkitan boleh menjadi sangat berkesan dalam mengurangkan wabak virus - basuh kerap, menutup muka, elakkan meludah, pembersihan permukaan dengan bahan cuci / kuman, dan lain-lain

Oleh kerana sejumlah besar ubat-ubat homeopati selesema mungkin Dr. Steve Nenninger untuk beberapa tahun yang lalu telah merumuskan ubat selesema homeopati untuk memerangi setiap tahun selesema tertentu. Formula beliau mempunyai keupayaan untuk membantu mencegah selesema daripada menjangkiti anda untuk membantu melegakan tanda-tanda selesema bagi setiap tahun tertentu. Mengambil ubat selesema Dr. Nenninger ini adalah satu pilihan untuk mereka yang tidak berasa selesa mendapat vaksin selesema.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar