Definisi Homeopati Dijelaskan

Definisi Homeopati Dijelaskan

Takrif homeopati terbaik difahami dengan menjelaskan bagaimana ia berfungsi.

Pertama sekali, homeopati berfungsi dengan falsafah yang ketat. Ia tidak akan bekerja di luar falsafah ini. Ini hanya bahagian yang tidak fleksibel homeopati. Segala-galanya bergantung sepenuhnya kepada gejala, keadaan individu dan sebab-sebab, pelbagai seperti mereka berada.

Jadi definisi homeopati mesti bermula dengan menjelaskan falsafah.

Yang penting, dan tetap, pengetua homeopati adalah:

Ia berfungsi dengan Hukum Similars. Undang-undang ini menyatakan bahawa perubatan penyembuhan mestilah mampu menghasilkan simptom yang sama pada orang yang sihat, kerana ia menyembuhkan sendiri yang tidak sihat. Ini adalah dalam kontrak sama sekali dengan cara perubatan arus perdana berfungsi, iaitu dengan menyekat gejala semula jadi anda.
Homeopati berfungsi dengan SETIAP INDIVIDU anda. Anda adalah unik. Koleksi peribadi gejala, termasuk tanda-tanda kedua-dua fizikal dan emosi adalah jauh lebih penting daripada label penyakit ini, kerana ia adalah gambar gejala ini yang akan membimbing homeopati untuk ubat penyembuhan.
Dengan memahami bahawa kunci kepada kesihatan yang baik adalah bagaimana sihat sistem imun anda, dan bukan dengan berapa banyak penyakit anda tidak mengalami dengan.
Dengan memahami bahawa anda mempunyai kelemahan anda sendiri atau kecenderungan ini akan muncul sebagai penyakit tumbuh-tumbuhan utama di kaki langit kesihatan anda, setiap kali anda mempunyai episod trauma atau tekanan berlaku.
Homeopati berfungsi paling baik dengan menyelesaikan punca. Ini adalah kawasan yang homeopati profesional akan menghabiskan banyak masa meneroka. Secara sedar anda mungkin tidak tahu apa punca penyakit / s anda adalah. Tetapi badan anda, dan bawah sedar anda akan tahu.
Saya membaca sebuah Perancis doktor merangkap homeopati yang sembuh seorang yang dispepsia kronik dengan Arnica. Orang ini mempunyai pencernaan yg terganggu teruk itu, dia tidak lagi boleh bekerja. Dan selama 20 tahun beliau telah dipukul jalan untuk hampir setiap doktor dan setiap profesional kesihatan yang lain dia fikir mungkin dapat membantu beliau.
Akhirnya, dia melihat seorang ahli homeopati, yang bertanya soalan mudah daripada apa yang menyebabkan keadaan. Kepada pembelajaran bahawa ia adalah satu sepakan dalam perut oleh keldai, beliau sentiasa dos Arnica dalam tempoh yang agak singkat.

Lelaki itu betul-betul pulih dan kembali bekerja.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar