Kurangkan Berat, nada kulit & Meningkatkan Kesihatan Dengan NeiGong

Kurangkan Berat, nada kulit & Meningkatkan Kesihatan Dengan NeiGong

NeiGong diterjemahkan sebagai "kerja-kerja dalaman." Ia adalah seni Cina kuno pernafasan latihan yang tenang dan menenangkan minda, badan dan semangat. Selain itu, ia juga terkenal dengan keupayaan untuk meningkatkan kesihatan, nada kulit, dan memudahkan penurunan berat. Rangsangan ia memberikan kepada sistem imun anda mampu keupayaan yang lebih besar dalam melawan penyakit dan penyakit.

NieGong mempunyai permulaan tradisional dalam budaya Cina, dan pada satu masa telah diajar rahsia oleh tuan kepada seorang pelajar pada satu masa. Teknik Chi Gong, Tai chi, dan Yoga berhutang asal-usul mereka untuk latihan penyembuhan NieGong. Ini seni mempertahankan diri dalaman mengajar anda untuk memperhebatkan tindakan anda tanpa mengenakan usaha dan mempunyai segala-galanya dilakukan dengan kekuatan dalaman.

Pengamal itu bergerak melalui satu siri langkah-langkah yang menimbulkan tenaga dalam untuk pemulihan kepada keadaan asalnya menjadi. Unsur-unsur dalaman NeiGong bekerja bersama-sama dengan unsur-unsur tenaga luar Qigong, sekali gus mewujudkan keseimbangan Qi, atau tenaga. Pergerakan adalah cecair dan berterusan, dan juga perlahan dan ringkas. Neijia juga satu lagi gaya dalaman Niegong yang melibatkan kerja-kerja seni mempertahankan diri dalaman, yang menggabungkan pergerakan perlahan dengan letusan pesat sesekali pergerakan sambil memanfaatkan badan dalam keadaan santai.

Terdapat banyak jenis NeiGong.

Sesetengah NeiGong Memberi tumpuan kepada menyelaras dan mengharmonikan badan dan bernafas. Ia adalah mengenai bagaimana badan bergerak dan tidak pergerakan fizikal badan, bekerja bersama-sama dengan senaman pernafasan untuk menggalakkan bersantai dan ketenangan jiwa.

NeiGong juga seni meditasi yang membantu untuk membuat satu lebih sedar tentang proses badan yang normal, seperti peredaran darah, penghadaman, pergerakan otot dan penjajaran, dan keseimbangan. Bukan mempertahankan diri NeiGong dipercayai menjadi satu bahagian penting dalam mengekalkan program kesihatan yang optimum. Ia adalah penjelmaan dari Tiga Khazanah Jing, Qi dan Shen, atau dikenali sebagai dasarnya, tenaga, dan semangat.

Faedah:

NeiGong adalah merupakan sebahagian daripada semua seni mempertahankan diri dalaman yang menghubungkan minda dengan badan melalui pernafasan dan pergerakan fizikal. Penyertaan berterusan dalam amalan NeiGong membolehkan seseorang untuk mencerminkan dalaman melalui penumpuan yang mendalam, yang membawa kepada kesedaran diri pencerahan badan. Dengan mengubah apa yang berlaku di dalam badan, kesihatan adalah lebih baik dan badan menjadi kuat.

Dalam masa hanya pelajaran pertama ada perasaan tenaga meningkat. Anda juga akan menikmati tahap yang baru kesedaran badan yang akan mempunyai hubungan langsung dengan keyakinan diri. Di samping itu, anda akan mengalami corak tidur yang lebih baik dan kurang perlu untuk tidur. Anda juga mungkin mendapati pengurangan dalam bacaan tekanan darah tinggi, kerana manfaat relaksasi dipertingkatkan. Anda akan berasa rasa yang lebih baik umum kesejahteraan dan sensasi keamanan dan ketenangan.

Teknik NieGong menyediakan untuk menyahtoksikkan badan bahan-bahan berbahaya, senaman untuk kecergasan fizikal yang lebih baik, dan untuk mencapai pemahaman yang lebih baik keadaan fizikal, mental, emosi dan rohani.

Semua faktor-faktor ini membawa bersama-sama minda, badan dan semangat dalam keseimbangan yang harmoni tenaga yang Qi. Ini akan berfungsi untuk mendorong kesihatan yang lebih baik, pengurangan stres, dan kualiti hidup yang lebih baik.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar