Kali Pertama Saya menggunakan Neti Pot untuk Melegakan Jangkitan Sinus

Kali Pertama Saya menggunakan Neti Pot untuk Melegakan Jangkitan Sinus

Sebelum ini, saya pasti tidak mempunyai. Jenis nama gila, tetapi saya membaca di tempat yang ia boleh digunakan untuk membantu menghapuskan jangkitan sinus, dan untuk membantu mencegah penyakit lain yang sama jenis sejuk. Saya melihat ke dalam untuk melihat jika ia adalah untuk sebenar, dan saya terpaksa mencuba untuk diri sendiri.

Saya mengambil sebentar talian dan melihat bahawa periuk Neti telah biasa dijual di kedai-kedai makanan kesihatan. Saya pergi ke kedai makanan kesihatan tempatan saya dan mencari periuk Neti. Apabila saya mendapati mereka mereka memandang jenis bodoh. Ia adalah sejenis seramik periuk, kira-kira saiz cawan kopi, dan ia mempunyai muncung kurus yang panjang menukik ke atas.

Saya memutuskan ia adalah dua puluh dolar yang bernilai melabur untuk melihat jika ia benar-benar bekerja seperti yang diiklankan. Saya juga diperlukan untuk membeli garam tulen untuk digunakan dengan membilas. Arahan berkata untuk mengisi periuk dengan air suam, dan tambah satu sudu kecil garam. Garam datang dengan ini scooper plastik kecil, jadi ia adalah mudah untuk memohon.

Saya condong satu sisi kepala saya ke sisi dan meletakkan akhir moncong periuk untuk hidung saya. Saya dapat merasakan air suam masuk ke dalam hidung saya, dan sehingga rongga sinus saya. Kemudian ia mula benar-benar membakar, maksud saya ia adalah seperti yang paling teruk ais krim sakit kepala yang saya pernah! Kemudian air mula mencurahkan keluar dari lubang hidung terbuka saya. Arahan dikatakan bertukar-dua pihak apabila periuk Neti itu separuh kosong. Jadi, saya beralih kepada menyelesaikan bilas.

Saya melakukan ini Neti rawatan bilas periuk selama kira-kira dua minggu, dan berasa lega serta-merta selepas kali pertama saya menggunakannya. Saya tidak tahu jika ini akan membantu mencegah penyakit yang sama pada masa akan datang, tetapi dalam jangka pendek ia telah benar-benar membantu saya.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar