Apakah Homeopati - Satu Tinjauan Ringkas

Apakah Homeopati - Satu Tinjauan Ringkas

Apabila saya memberitahu orang apa yang saya lakukan, soalan pertama yang mereka tanya ialah 'apa yang homeopati. Nama homeopati itu sendiri adalah sedikit twister lidah sehingga anda memecahkan ia ke dalam komponen. Homoeo bermaksud 'seperti' dalam bahasa Yunani. Pathos bermakna penyakit.

Jadi, dengan meletakkan dua bersama-sama, homeopati sebenarnya bermaksud 'seperti penyakit', atau 'menyembuhkan penyakit dengan seperti'.

Pada dasarnya, falsafah di sebalik homeopati adalah bahawa ia menyembuhkan dengan memberi orang yang sakit ubat yang sama homeopati yang akan menyebabkan penyakit yang sama apabila diberikan kepada orang yang sihat.

Seperti penawar suka.

Sebagai perbandingan, perubatan barat sering dipanggil alopati. Bermakna 'Allos' 'lain' dalam bahasa Yunani. Dalam erti kata lain, penyakit dirawat dengan ubat-ubatan yang tidak berkaitan atau lain-lain.

Mari kita lihat satu contoh homeopati dalam tindakan. Saya pasti anda juga tahu kesan bahawa memotong bawang mempunyai pada mata dan hidung. Mereka berduyun-duyun dengan sedalam-dalamnya, pelepasan berair, dan hidung boleh menjadi gatal.

Homeopati ubat Allium cepa diperbuat daripada bawang Sepanyol. Ia adalah salah satu ubat utama untuk demam di mana anda perlu sedalam-dalamnya, lendiran dari mata dan / atau hidung. Hidung anda mungkin gatal daripada pelepasan yang menusuk hidung itu.

Allium cepa benar-benar boleh menyelesaikan demam alergi dengan gejala-gejala ini.

Mari kita lihat contoh yang lain. Ini telah diketahui umum bahawa kopi boleh menyimpan beberapa orang berjaga pada waktu malam. Ia sering digunakan untuk melakukan hal itu. Ubat homeopati Coffea, diperbuat daripada biji kopi mentah, adalah salah satu ubat utama untuk menyelesaikan lebih keseronokan.

Fikirkan seorang kanak-kanak yang begitu teruja hari sebelum hari jadi atau Krismas mereka. Begitu teruja, mereka tidak boleh tidur.

Ubat Coffea menyelesaikan keseronokan, membolehkan tidur.

Persoalan tanpa diminta sebalik soalan 'apa yang homeopati' ialah 'bagaimana ia berfungsi.

Badan anda adalah sangat pintar. Ia sentiasa berusaha untuk memulihkan diri sendiri. Dan ia kebanyakannya boleh, tetapi kadang-kadang ada sekatan untuk penyembuhan ini.

Tanda-tanda adalah ungkapan yang tersumbat. Mereka akan bermula pada tahap emosi atau mental anda terlebih dahulu. Jika anda mengabaikan ini, mereka mula muncul sebagai gejala fizikal. Ini adalah lebih sukar untuk diabaikan.

Lets memberi contoh. Seorang kanak-kanak jatuh dari kuda beliau, memecahkan lengannya. Dia pulih dari segi fizikal, tetapi masih takut menunggang lagi. Beliau telah menjadi terperangkap di kecederaan. Setahun kemudian, dia disahkan menghidap apendiks, yang bukan sahaja ditunjukkan oleh sakit perut yang teruk, tetapi juga oleh sel darah putih yang tinggi.

Dia dirawat homeopathically dengan ubat Arnica itu. Bukan sahaja sakit perut dia hilang, seperti juga sel darah putih yang tinggi, tetapi begitu juga ketakutan beliau menunggang. Sekatan menghalangnya penyembuhan sakit perut beliau. Sekarang tersumbat itu dikeluarkan, dia sihat sekali lagi.

Ubat-ubatan homeopati tidak menyembuhkan anda. Mereka membuang tersumbat yang menghalang badan anda menyembuhkan sendiri.

Secara ringkas, jawapan kepada soalan anda: "Apakah homeopati ', ia adalah penghapusan tersumbat, supaya badan anda boleh menyembuhkan sendiri. Ia adalah satu sistem yang sangat dalam yang lembut perubatan yang boleh menyelesaikan tersumbat genetik yang kembali generasi, dan juga orang-orang yang lebih terkini.

Anda boleh menggunakan beberapa ubat-ubatan biasa sendiri di rumah, untuk gangguan ringan. Tetapi kerja yang sebenar datang dengan resolusi genetik.

Kerana homeopati bekerja ke arah yang sama badan anda sedang bekerja, anda tidak mengalami apa-apa kesan sampingan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar