Bagaimana saya boleh Melegakan Gejala Anemia Saya?

Bagaimana saya boleh Melegakan Gejala Anemia Saya?

Anemia bermaksud kekurangan darah. Lebih tepat lagi, ia adalah satu masalah dengan hemoglobin pigmen yang membawa oksigen dalam darah. Ia boleh dilihat dengan mudah: beberapa orang dengan anemia kelihatan pucat dengan kulit pucat, bibir dan rim bahagian dalam kelopak mata. Pesakit seolah-olah mempunyai ijazah daripada apa yang anda mungkin memanggil kegagalan kuasa, dengan gejala seperti keletihan, pening, kemurungan, penglihatan kabur tenggelam perasaan dan jangkitan yang kerap. Mereka juga mungkin mengalami makanan dan / atau gula ukiran, kelesuan umum, tangan dan kaki sejuk, dan menambah berat badan dengan mudah - semua yang berkaitan dengan metabolisme yang miskin.

Darah terdiri daripada sel-sel darah dan platelet, yang berenang dalam cecair tidak berwarna dipanggil plasma. Sel darah merah adalah yang paling banyak dan juga sel-sel yang paling khusus dalam badan, kerana mereka mengangkut oksigen dan karbon dioksida; tanpa mereka, tubuh badan kita tidak boleh hidup. Sel darah putih adalah sebahagian daripada pertahanan imun, dan platelet membolehkan darah untuk clot.The sel-sel darah merah mengandungi hemoglobin, sebatian kuat yang terdiri daripada pigmen yang mengandungi besi dikenali sebagai 'heme', dan 'globulin, protein. Hemoglobin mempunyai peranan botol dalam bekalan oksigen kepada badan, memudahkan pertukaran oksigen dan karbon dioksida. Heme juga mengandungi kobalt, mikro-unsur yang bertindak sebagai pemangkin dalam pertukaran gas-gas ini. Sementara itu, besi adalah bertanggungjawab untuk mengikat molekul oksigen dalam paru-paru dan kemudian diserahkan kepada sel-sel sasaran.

Sel-sel badan hanya berfungsi secara optimum jika terdapat oksigen yang mencukupi dan jika karbon dioksida, gas buangan, dikeluarkan dengan cekap. Jika tidak terdapat cukup sel-sel darah merah, atau mereka lebih kecil dalam saiz, kapasiti hemoglobin untuk membekalkan oksigen dikurangkan. Ini kelaparan oksigen memberi kesan kepada setiap sistem dalam badan, menghasilkan gejala di atas. Juga, orang-orang dengan anemia sering mengalami sesak nafas, kerana kekurangan oksigen, dan berdebar-debar, jantung berdenyut lebih cepat untuk mencuba untuk meningkatkan bekalan oksigen.

Jenis yang paling biasa anemia adalah disebabkan oleh kekurangan zat besi, yang pada pandangan saya adalah disebabkan oleh kekurangan protein dari vegan yang ketat atau diet vegetarian, tiada selera makan, dan juga beberapa masalah buah pinggang dan terbakar, yang memusnahkan protein. Kekurangan vitamin B12, yang membentuk nukleus hemoglobin, asid folik atau vitamin B6 boleh menyebabkan merosakkan (megaloblastic) anemia. Terdapat lain-lain, borang jarang, termasuk penyakit sel sabit dan talasemia (kedua-dua mewarisi keadaan), ditambah hemolitik dan anemia aplastik.

Kerana anda mempunyai loya dan masalah penghadaman, saya mengesyaki bahawa masalah anda adalah anemia kekurangan zat besi. (l menganggap bahawa doktor anda telah mengadakan ujian darah,) Besi diserap terutamanya di dalam perut dan apa-apa masalah dengan lapisan yang akan memberi kesan kepada penyerapan. Gastrik, ulser perut, keasidan, makan makanan asid terlalu banyak, jangkitan seperti Helicobacter pylori, berkaitan dadah gastritis (dari steroid atau ubat tahan sakit sebagai contoh) dan pembedahan perut akan mengurangkan kapasiti perut untuk menyerap zat besi. Parasit (cacing) juga boleh menyebabkan anemia kekurangan zat besi kerana anda mempunyai kedua-dua pencernaan dan masalah kulit, anda mungkin mempunyai penumbuhan yg terlalu cepat yis atau pencalonan. Keadaan ini boleh menjadi tanda-tanda usus bocor, di mana dinding usus telah berlubang oleh penumbuhan yg terlalu cepat yis (atau faktor-faktor lain), yang kemudian masuk ke dalam aliran darah yang menyebabkan pelbagai masalah. Gatal-gatal dan ruam mungkin kerana badan cuba untuk menghilangkan racun melalui kulit ...

Saya nasihatkan pendekatan semua-bulat kepada rawatan Kalau anda hanya merawat anemia wont memberikan anda hasil yang anda harapkan.

Ini adalah cadangan saya

Diet

* Makan kecil, jumlah yang tetap 'hati dan daging merah' betis telur organik segar (berdarah, separuh masak atau rebus), bayam, brokoli, ceri, terung, alpukat, dan delima, merah

epal, jus lobak merah. Bawalah sepuluh badam dan kacang brazil, direndam dalam air minuman untuk 24 jam, setiap hari. Ini semua 'dikenali untuk membantu sintesis darah dalam perubatan tradisional.

* Untuk meningkatkan penghadaman: mengelakkan limau dan makanan masam (seperti oren, perkelahian, Nanas, kiwi, cuka), cili, makanan goreng, kacang belum rendam dan benih, serta ubat penahan sakit (melainkan jika anda benar-benar perlu mengambil mereka); juga produk yis, gula dan alkohol.

Pemulihan

* Ambil tablet besi, satu setiap hari untuk tiga bulan.

* Ambil dua ranting Kadu dan satu sudu teh serbuk ketiga kariatu penuh; rendam dalam secawan air panas di atas ketegangan malam dan minum pada waktu pagi semasa perut kosong.

* Tablet Formula Take Perut, satu dua kali sehari selama dua bulan untuk mengawal asid perut yang berlebihan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar