Bagaimana untuk Kerja Dengan Pengamal Holistic untuk Mencapai Kesihatan Sepanjang Hayat dan Kesejahteraan

Bagaimana untuk Kerja Dengan Pengamal Holistic untuk Mencapai Kesihatan Sepanjang Hayat dan Kesejahteraan

Saya bukan pengamal holistik - Saya tidak bermain satu di TV! Tetapi saya telah bekerja dengan pengamal holistik cukup (membantu mereka membina perniagaan mereka) tahu apa yang mereka lakukan dan apa yang membuat yang terbaik penglibatan pelanggan mungkin. Pengamal holistik adalah profesional penjagaan kesihatan yang menggunakan pelbagai kaedah (akutekanan, akupunktur, medan tenaga manusia, prosedur kiropraktik, dan lain-lain) dan produk (makanan organik keseluruhan dan makanan tambahan bunyi saintifik) untuk menangani pelbagai isu dan keadaan kesihatan yang biasa:

Diabetes
Obesiti
Sakit kronik
Keradangan
Penyakit auto-imun
Penyakit jantung dan tekanan darah tinggi
Gangguan makan
Autisme
Pertama, apa yang pengamal holistik? Tidak ada definisi standard. Tetapi pengamal yang paling holistik akan bersetuju bahawa apa yang mereka mempunyai persamaan adalah memberi tumpuan kepada "orang keseluruhan" itu - fikiran mereka, badan dan semangat - apabila mereka menentukan punca penyakit atau gangguan. Bagi pengamal holistik, orang yang penuh dan lengkap, tidak kumpulan bit dan keping dan bahagian-bahagian badan. Pengamal holistik hendak mencari punca kepada masalah kesihatan atau keadaan, bukan hanya merawat gejala. Akhir sekali, pengamal holistik adalah semua tentang penjagaan pencegahan yang bermakna mendapat pelanggan mereka untuk mengambil pemilikan dan tanggungjawab untuk sepanjang hayat program penyelenggaraan kesihatan mereka sendiri.
Kedua, apa yang anda perlu mencari pada pengamal berkelayakan? Anda perlu melihat pertama di kelayakan mereka. di mana mereka mendapatkan latihan mereka? Jangan mengharapkan untuk mencari seorang Doktor Perubatan atau Jururawat diploma Berdaftar tergantung di dinding mereka (walaupun sesetengah MD dan ini RN telah memperkenalkan kaedah holistik ke dalam amalan mereka). Ramai pengamal holistik yang berkelayakan tinggi datang dari kolej latihan yang sangat khusus dan institusi yang darjah isu dan sijil. Pastikan tempat-tempat yang mereka mendapat latihan mereka memberikan mereka asas yang baik dan teliti dalam ilmu apa yang mereka lakukan - fisiologi manusia, kimia organik asas, biologi sel dan metabolisme, juga digunakan kinesiology. Juga, bertanya tentang pelanggan mereka - apa jenis pengalaman telah lalu pelanggan mempunyai dengan mereka?

Ketiga, apa yang anda boleh mengharapkan dari seorang pengamal? Pengamal holistik terbaik bertanya banyak soalan - tentu saja - mengenai kesihatan dan sejarah kesihatan. Tetapi mereka juga mahu mengenali anda. Anda berada dalam kehidupan anda sekarang. Anda sedang menuju, dan apa yang kadang-kadang mendapat di jalan. Mereka mahu tahu mengenai hubungan utama dan apa yang bekerja dan apa yang tidak. Adakah mereka terapi? Tidak! Semua pengamal yang baik mempunyai kemahiran kejurulatihan yang hebat, yang bermakna mereka mendapatkan orang ramai untuk melihat di mana mereka terperangkap dan membangunkan strategi untuk membantu mereka terus bergerak ke hadapan. Dan mereka memahami bahawa semangat dan fikiran secara aktif harus bekerjasama dalam proses penyembuhan badan.

Sekarang, bagaimana pula dengan anda? Apa yang boleh dilakukan untuk menjadikan pengalaman anda dengan pengamal holistik sebagai produktif yang mungkin?

Mengambil pemilikan; bertanya banyak soalan! Jangan menganggap pengamal anda tidak mahu mendengar apa yang anda mengalami - yang mereka lakukan! Ikuti ingin tahu dan terlibat. Perhatikan apabila sesuatu yang bekerja dan apabila mereka tidak, atau apabila ia berfungsi hanya di bawah syarat-syarat dan keadaan tertentu;
Mengekalkan minda yang terbuka; jika anda baru untuk berfikir tentang kesihatan anda dari "minda / badan" perspektif, anda mungkin mempunyai sedikit keluk pembelajaran. Jangan terus menolak idea-idea yang seolah-olah "pelik" atau "luar tembok." Jika pengamal anda boleh menerangkan dengan jelas mengapa mereka mencadangkan prosedur dan telah mengalami keputusan yang baik pada masa lalu dengan pesakit lain, mencubanya. Apabila anda berfikiran terbuka, anda juga akan mendalamkan kesedaran diri anda.
Meminta bantuan; jika anda sedang berjuang untuk tetap dengan program, tanya doktor anda untuk bekerjasama dengan anda untuk membuat sokongan yang anda perlukan untuk mendapatkan sihat dan kekal sihat. Meminta bantuan boleh menjadi sukar - percayalah, saya tahu - tetapi jika anda mahu kehidupan yang kesihatan dan kemewahan, ia adalah satu kemahiran penting untuk memperoleh.
Semakin ramai orang kini beralih kepada cara-cara alternatif dan pelengkap menangani isu-isu dan keadaan kesihatan; tahun lepas Amerika menghabiskan $ 34B dalam keluar-of-poket perbelanjaan untuk perkhidmatan kesihatan dan produk yang dilabel "alternatif dan pelengkap." Kebanyakan wang yang dibelanjakan adalah melalui jualan Internet makanan tambahan (Glucosamine, St John Wart, dll)
Tetapi berhati-hati risiko dalam usaha untuk menguruskan kesihatan anda sendiri! Tambahan diambil terlalu tinggi (atau rendah) dos yang boleh membawa kepada komplikasi. Juga, makanan tambahan anda perlu dimuatkan ke dalam untuk terselaras, merancang dengan teliti khusus yang pengamal holistik berkelayakan boleh membantu anda membuat, mengurus dan memantau.

Jika anda ingin mengetahui lebih lanjut tentang bekerja dengan seorang pengamal holistik, dan memerlukan maklumat lebih lanjut mengenai membina senarai semak untuk mencari yang terbaik untuk anda, sila turunkan saya garis! Saya suka untuk membantu anda membuat pilihan yang terbaik untuk kesihatan jangka panjang peribadi anda dan program kesihatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar