Chi Kung - Story Its - Kepentingan Its

Chi Kung - Story Its - Kepentingan Its

Dalam dua ribu tahun yang lalu Chi Kung telah menjadi seni penyembuhan utama di Timur. The Masters telah dihormati kerana kemahiran mereka dalam penyembuhan orang. Mereka tidak perlu bersembunyi di dalam gua atau di bawah nama samaran. Pengamal perubatan purba boleh berjalan di jalan-jalan dengan kebanggaan dan kehormatan. Beribu-ribu tahun persefahaman dan rahmat dicurahkan dari tangan jiwa-jiwa yang cintakan dipanggil Chi Kung Masters - penyembuhan orang kesengsaraan tidak terkira banyaknya. Chi Kung, melalui keberkesanannya dan kedalaman rohani, adalah salah satu seni purba yang mampu untuk terus hidup ke dalam dunia moden teknologi tinggi.

Jangan sekali-kali-yang-kurang, ia telah mempunyai cabarannya dengan tidak percaya, moguls perubatan korporat dan syarikat-syarikat farmaseutikal. Ia seolah-olah bahawa banyak organisasi, hari ini, adalah lebih dalam perniagaan membuat wang daripada yang semestinya dalam perniagaan penyembuhan orang. Agak berbeza apabila anda menganggap bahawa awal pengamal Chi Kung hidup kepada sumbangan makanan dan pakaian dan di kuil-kuil di mana mereka melatih ramai jam sehari untuk membangunkan kemahiran yang sempurna yang mereka ditawarkan secara percuma kepada sesiapa sahaja yang tidak baik.

Chi Kung adalah satu seni yang telah dipelajari secara empirikal dan didokumenkan sebagai tahun-tahun berlalu. Cuba dan gagal, belajar dan berjaya, seni dibentuk menjadi satu amalan yang besar yang telah digunakan untuk menyembuhkan hampir apa-apa di laluannya. Tetapi perbadanan moden berlegar. Hari ini, walaupun digunakan di semua hospital utama di China secara rutin, ia masih menafikan tempat yang mulia dalam "arus perdana" perubatan Amerika. Dan manakala kinesiology, akupunktur, akutekanan dan banyak seni penyembuhan yang lain adalah berdasarkan kepada prinsip-prinsip Chi Kung; dan lagi, Chi Kung tidak pernah diterima secara terbuka.

Chi Kung adalah seni penyembuhan yang kuat. Bernafas dan menyelaras nafas dengan pergerakan adalah perjalanan. Merehatkan minda dan melepaskan tekanan yang tetapi beberapa manfaat yang tidak berkesudahan itu. Terdapat memenuhi yang mendalam dalam bidang Chi Kung. Pelajar matang ke tabib yang menjadi sumber yang berkesan dalam masyarakat dan keperluannya. Dilatih dalam falsafah esoterik, kebijaksanaan praktikal, seni intuitif Masters masa lalu dan masa kini mendedikasikan hidup mereka untuk orang lain supaya masyarakat boleh menjadi kuat. Dan dalam bomoh itu kerajaan sebenar yang hidup subur cinta. Tetapi, sebagaimana yang mereka katakan, "ia tidak mudah". Bukan kerana latihan adalah amat menggalakkan: bukan kerana mereka sukar untuk ingat; tetapi, kerana orang sering terlalu tidak sabar.

Pada zaman moden, ia seolah-olah telah menjadi lebih sukar bagi orang ramai untuk tinggal dengan perkara-perkara yang mereka pilih. Mereka mahu belajar tenis semalaman, menjadi tali pinggang hitam dalam "kilat" Kursus dan untuk mencapai impian mereka semalam. Proses dan kegembiraan proses telah banyak hilang di Amerika. Kami telah menjadi sebuah negara keuntungan di mana hasilnya adalah lebih penting daripada proses. Bercakap tentang kanser. Kanser masyarakat adalah penyakit yang paling berbahaya dari semua. Ia melemahkan nilai sebenar budaya dan meninggalkannya dengan struktur di mana proses dan keseronokan yang tidak boleh hidup dilucutkan-to-the-tulang. Bottom line: jalan pintas, helah dan manipulasi kepada kejayaan adalah lebih kerap jalan yang moden untuk wang, kuasa dan kejayaan manakala nilai bersejarah terlibat dalam proses ini menolak jauh. "Saya mahu ini semalam dilakukan", satu arahan CEO!

Tetapi, kita sebagai satu kumpulan boleh membawa perubahan. Kita boleh melatih dan menikmati Chi Kung dan membuat tepat perbezaan di mana setiap daripada kita yang hidup - dalam masyarakat kita sendiri. Kita boleh membuat gelombang baru standard yang lama. Dan, dengan berbuat demikian, kita boleh membawa balik seni yang telah lalu dan kedalaman watak untuk masa depan.

Kung Fu dan Chi Kung adalah alat yang kuat untuk pembangunan diri: mereka adalah alat yang berkuasa untuk menjaga masyarakat kita sihat - mental dan fizikal. Dan yang penting, mereka adalah amalan-amalan kuno yang mendalam yang boleh menjadi seperti yang berkuat kuasa hari ini kerana mereka pernah berada. Mereka hanya perlu orang untuk mengambil bahagian dengan cara yang ikhlas untuk, sekali lagi, biarlah proses misteri mereka menjalankan kursus semula jadi.

Walau bagaimanapun, ia akan mengambil masa: ia akan mengambil kesabaran. Dan, ia akan membawa kita.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar