Rawatan Kemurungan Dengan Akupunktur

Rawatan Kemurungan Dengan Akupunktur

Menurut Institut Kesihatan Mental, kemurungan menjejaskan kira-kira 6.7% daripada penduduk berumur 18 tahun atau lebih tua, atau 14.8 juta orang dewasa. Gejala boleh termasuk kesedihan, kekecewaan, perasaan tidak berguna, keputusan kesukaran membuat dan kehilangan minat dalam hobi dan aktiviti. Kemurungan berlaku kira-kira dua kali ganda di kalangan wanita sebagai lelaki. Akupunktur dan perubatan Cina mempunyai kejayaan besar dalam membantu mengurangkan gejala kemurungan dan mengembalikan keseimbangan kepada kehidupan anda.

Dalam perubatan Cina dan akupuntur, rawatan untuk kemurungan biasanya memberi tumpuan kepada shen, atau semangat. Semangat menempatkan minda, pemikiran, dan keperibadian seseorang. Apabila ia menjadi tidak seimbang, seseorang mungkin mengalami gejala yang dikaitkan dengan kemurungan.

An shen yang tidak seimbang, atau roh, mungkin mempunyai beberapa sebab yang mungkin, semua yang boleh dibantu dengan akupunktur dan perubatan Cina.

o Trauma, sama ada emosi atau fizikal, atau kedua-duanya. Jika anda telah mengalami kemalangan kereta, perceraian, strok, serangan jantung, atau apa-apa jenis trauma, akupunktur boleh membantu. Kadang-kadang, hanya bercakap dengan ahli terapi tidak mencukupi. Akupunktur boleh membantu akses emosi berakar umbi dan corak yang mungkin menjadi sebaliknya "terdawai keras" di dalam otak anda dan melayan mereka untuk mengembalikan keseimbangan.

o akupunktur boleh membantu mengawal diet anda dan menggalakkan anda untuk makan makanan yang menyokong semangat yang sihat. Sistem penghadaman telah biasanya dirujuk sebagai "otak kedua" badan kerana betapa pentingnya adalah kepada mood dan pelupusan. Inilah yang ungkapan "anda adalah apa yang anda makan" berkaitan dengan. Semua yang anda makan mempengaruhi pengeluaran hormon, pengeluaran darah, dan semua banyak proses yang lain yang diperlukan oleh badan untuk berfungsi dengan baik.

o Mempunyai gaya hidup yang terlalu aktif berbanding aktif boleh memberi kesan kepada kemurungan anda. Akupunktur boleh anda mengatasi kecederaan, sakit kronik, atau keadaan fizikal yang lain yang boleh menyumbang kepada kemurungan anda.
Acupuncture merawat seluruh orang-minda, badan dan semangat

o Jika anda mempunyai apa-apa tanda-tanda lain yang berkaitan dengan kemurungan, seperti insomnia, keadaan pencernaan, sakit kepala, atau sakit kronik, akupunktur boleh mengurangkan gejala-gejala di samping merawat kemurungan anda.
Acupuncture melengkapi pengamal dan kaedah lain

o Acupuncture menambahkan dan melengkapi rawatan yang anda terima daripada pengamal kesihatan yang lain. Sebagai contoh, akupunktur boleh membantu anda mencapai keadaan santai supaya anda berkesan boleh memproses apa yang anda dan ahli terapi anda dibincangkan semasa rawatan terbaru anda.

o Akupunktur adalah selamat untuk sesiapa sahaja mengambil ubat anti-depresan tanpa risiko kesan sampingan yang berbahaya.
Menggunakan kedua-dua titik akupuntur dan terapi herba benar-benar boleh membuat perbezaan dalam rawatan anda. Mereka boleh membantu meningkatkan mood anda, tidak mempunyai kesan sampingan atau risiko kepada rawatan, dan yang paling penting merawat punca kemurungan anda dan bukan hanya topeng gejala supaya anda boleh kembali ke gembira, kehidupan yang produktif anda layak!

Tidak ada komentar:

Posting Komentar